Blog

MgC Group (dříve Mg Consulting) je vzdělávací společností, která dlouhodobě působí v ČR, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Rakousku a Německu. S našimi klienty pracujeme na strategickém rozvoji, optimálním využití potenciálu trhu a především na efektivním rozvoji zaměstnanců.

10. 6. 2016

Prezentace z Business meetingu

Získání týmu pro značku a její hodnoty

Vlaďka Červená – Vienna House

Od HR po zpracování mezd: Proč potřebuji Lean?

Jitka Sošková – ADP Global View

Inovativní resuscitace vašeho firemního vzdělávání

Braňo Frk – Õppus

Rozvíjíme pivní kulturu

Vojtěch Homolka, Radka Zemanová – Plzeňský Prazdroj

Správní lidé na správném místě

Oldřich Frydrych – Getmore

Nová generace manažerského koučinku

Victoria Contoret – ICanDo

Změna a život

Petra Mašková – MgC Group

S malými náklady k velkým benefitům

Jan Jandečka – Fleet Consulting Group

Strach z digitálního vzdělávání? Čas na změnu myšlení!

Tomáš Langer – AIVD

Velké změny ve velkých korporacích nemusí znamenat velké obavy

Josef Mařík – Mercedes-Benz

MgC Group

16. 5. 2016

Nepleťme si dojmy s pojmy

PROKRASTINACE

 

Všichni jsme to slovo již slyšeli a většina z nás i tuší, co to znamená. Nedávno jsem v rámci jedné skupiny slyšela slovo prokrastinace v každé druhé větě a vyznívalo to jako sofistikovanější vyjádření slova „flink.“

Je to opravdu tak jednoduché? Mohu místo slova „flákat se“ používat slovo „prokrastinuji?“ Začala jsem se na téma prokrastinace koukat z trochu jiného úhlu pohledu a proklikala jsem velkou část webu. Našla jsem toho spoustu, ano, prokrastinace je fenomén dnešní doby, tedy alespoň marketingově.

Pokud chcete vědět co je prokrastinace, podívejte se na následující video Viktora Kusteina

A jak jste na tom s prokrastinací si můžete zjistit v rámci různých testů. Já jsem vybrala následující:

TEST-2

Důvodem prokrastinace je ve vašem případě ROBOT.

Robot sice nic nevytváří, ale v plnění každodenních rutinních úkolů je nejefektivnější z celé Produktivní čtyřky… Robot je údržbář, který vyřizuje maily, dělá účetnictví, zvedá telefony… a dělá vše proto, aby se to, co jsme za pomocí zbylých tří hrdinů Produktivní čtyrky vytvořili, na nás zase nesesypalo.

Nejčastějším úskalím Robota je, že nás přípravuje o energii v případě, že v jeho režimu trávíme příliš mnoho času… a nebo jej v průběhu dne zařadíme hned na první místo, tím že své provozní a dlouhodobě nepodstatné věci, začneme řešit ze všeho nejdříve.

Je pravda, že režim Robota je velmi efektivní k tomu, abychom si sedli a jednu za druhou vyřešili velké množství organizačních a provozních věcí. Je však třeba myslet na to, že Robot výsledky pouze udržuje, nikoliv tvoří. A pokud přepneme do režimu Robota dřív, než do režimu Stratéga a následně Kreativce —  jak to dělá mnoho lidí, když po probuzení na mobilu vyřizují svoje emaily — hrozí, že celý den budeme vyřizvat agendu druhých lidí, zatímco náš život bude stagnovat.

Jednoduše řečeno, Robot je skvělý sluha, ale špatný pán. Aby Robot využil své silné stránky, je třeba mu připravit přesné instrukce, co má dělat

Jsem zvědavá, jak jste na tom vy. Flákáte se nebo prokrastinujete? A máte někde kamaráda robota?

robot

 

 

Magdalena Prunerová

9. 5. 2016

Nepleťme si dojmy s pojmy

INTERAKTIVITA

 

Každá vzdělávací agentura i samostatný lektor slibují účastníkům, že jejich školení nebude pasivní, ba naopak, že bude interaktivní! Mnoho mých známých a kamarádů ještě nedávno žilo v přesvědčení, že interaktivita znamená hraní scének (role-plays), v rámci zahřívacích aktivit (ice breakers) skákaní po místnosti a pantomimické ztvárňování svého jména nebo v tom nejkrutějším případě zvládnutí argumentace tématu, kterému příliš nerozumí.

 

Je velmi těžké najít jednoznačnou definici interaktivity. Různí teoretici k problematice přistupují odlišně. Ve většině případů se však shodují na tom, že jde o jistou formu komunikace člověka se strojem, jež je založená na přímé intervenci. Člověk zmáčkne tlačítko na přístroji a stroj předem nastaveným způsobem odpoví.

 

Z hlediska vzdělávání je tato definice až děsivá a nutí mne přemýšlet, kdo je ten stroj? Lektor nebo snad účastník? Kde je to tlačítko? Co odpoví po zmáčknutí…..

Naštěstí je zde i méně technodeterministický pohled na problematiku Roba Covera. Interaktivita dle něj není novým pojmem doprovázejícím pouze digitální technologie, nýbrž termínem zahrnujícím touhu publika po participaci …..

Jinými slovy interaktivitou v rámci vzdělávacích aktivit nemyslíme pouze zvýšenou aktivitu a dynamiku školení, ale především zapojení a spolupráci účastníků na výsledném “díle”. Dnešní účastníci nejsou nováčci v  daném oboru, většina má dlouholetou praxi a na druhé straně lektor není “vševěd”, je to především moderátor smysluplné diskuze.

 

Součástí našeho pojetí interaktivního přístupu ke vzdělávání je nácvik běžných situací v bezpečném prostředí s následnou řízenou zpětnou vazbou.  Součástí interaktivního přístupu je i diskuze nad používanou teorií, nejlepší praxí ve skupině a hledání osobního přístupu k dané situaci. Účastníci jsou zapojeni nejen do hledání, ale především do tvorby vlastních nástrojů řešení.

 

interaktivita

 

Magdalena Prunerová